Los bericht bekijken
  #6  
Oud 17 juli 2001, 19:02
Jerzu
Guest
 
Berichten: n/a
mcfile kun je het beste vergelijken met de windows explorer. Je kunt bestanden verwijderen, verplaatsen en kopieren.
Powerrun werkt als volgt: Het kopieert citymaps inclusief alle plattegronden naar een eigen directory op de kaart. Wanneer je citymaps start dan kopieert powerrun citymaps naar je palm.Als je veel kaarten in citymaps hebt geinstalleerd duurt het dus erg lang om het programma te starten.

Mijn idee is nu het volgende: Met mcfile verplaats je alle plattegronden in de citymaps directory naar een zelfgemaakte directory. Wanneer je citymaps gaat gebruiken verplaats je de plattegrond welke je wilt gaan gebruiken naar de citymaps directory. En als het goed is heb je op deze manier korte opstarttijden.
Ik gebruik deze manier zelf veel bij fotoprogramma's waar je vaak ook lange laadtijden hebt. Op deze manier heb ongeveer 30 mb aan foto's op mijn palm staan terwijl ik mijn laadtijden zeer kort houd.

Het enige probleem is dat sommige programma's niet tegen deze truc bestand zijn en crashen. Probeer het dus eens uit bij citymaps en laat weten hoe het afloopt!

Het enige probleem is dat niet alle programma's tegen deze truc bestand zijn en hierom soms crashen.

Trouwens ik ben het er mee eens dat tomtom dit zelf op moet lossen maar mijn ervaring is dat dit over het algemeen lang op zich laat wachten. In de tussentijd werkt dan vaak een omslachtige methode als deze uitstekend.

Groetjes Jeroen

MC file kun je downloaden op : http://www.muchy.com/review/mcfile.html
(laat je niet afschrikken door de chinese tekens het programma is zowel in engels)
Met citaat reageren