Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2001, 11:20
dolfm
Guest
 
Berichten: n/a
Angry


Beste mensen,
Ik gebruik sinds 1 jaar een Palm V, icm Win2K en Palm Desktop (nu v4.0.1). Tot mijn verbazing merkte ik afgelopen week dat mijn dierbare adres, agenda en todo gegevens helemaal niet worden gebackupt tijdens een Hotsync. Sterker nog: in Palm desktop verschijnen er maar 2 entries in adressbook: ^%$#^% en *&^&*. Datebook en Todo zijn helemaal leeg. In het log bestand van Hotsync staat dat er een aantal appointments voor 1970 zijn die niet kunnen worden verwerkt. Verder geen enkele foutmelding, terwijl ik toch echt wel minstens 200 adressen en todos heb. Mijn vragen:

- Wat is er mis? Is dit een bekend probleem en zoja hoe los ik het op?
- Zijn mijn bestanden op m'n Palm misschien corrupt?
- En het belangrijkste: Hoe maak ik alsnog een backup, desnoods met de hand?

hellup!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2001, 10:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zoals ik ook al in een andere thread meldde, welke OS gebruik je, ik heb zelf ook heel veel problemen gehad tussen desktop 4.1 en OS 3.3, sinds ik hem heb geflasht naar OS 3.5 zijn bij mij alle synchronisatie problemen over...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2001, 10:22
dolfm
Guest
 
Berichten: n/a

Ik gebruik 3.3 icm 4.0.1, maar het probleem deed zich ook voor met een vorige versie van palm desktop (daarom heb ik 4.0.1 geinstalleerd). Het rare is dat het synchroniseren het wel deed 1 jaar geleden...

Als ik de palm naar 3.5 flash, ben ik dan al mijn gegevens kwijt?

Is er een handmatige manier om de datebook, todo en adres database naar de PC te copieren (misschien dmv een handig programmatje)?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2001, 10:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Als je je Palm nu gaat flashen naar 3.5, ja dan ben je al je gegevens kwijt. Wat ik adviseer, zo heb ik het ook gedaan, de-installeer 4.0.1, installeer software die er op de cd was bijgeleverd (oudere versie van desktop dus), synchroniseer de Palm, zodat de data bewaard blijft, en draai daarna de flashutility naar 3.5. Vervolgens back-up terug zetten en Palm desktop 4.0.1 installen. Het is wat omslachtig, maar bij mij werkte het.

Aan de andere kant, voornamelijk Hotsync heeft een aantal opties erbij gekregen in 4.0.1. Bijvoorbeeld USB connectie, en die wordt standaard aangezet. Kijk ook eens bij de instellingen van hotsync, en zet deze op alleen serial connection. Misschien dat dit ook helpt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2001, 12:55
dolfm
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je hulp. Ik heb de data van m'n Palm gebackupt met Pilot-xfer, een freeware utility die hier te vinden is:

http://stud.fh-heilbronn.de/~christ/pilot-xfer/

Zo weet ik in ieder geval zeker dat ik een backup heb.

Ik zal nu eens de Palm hard- resetten en kijken of ik de boel weer aan de praat krijg...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023