Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 december 2001, 13:07
visorke
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy probleem met gsm -> IR -> visor deluxe

'k zit echt in de problemen.
Ik heb een Motorola L7089 en een visor deluxe. Ik heb de update gedaan van palm. Heb nu al alles geprobeerd om die twee samen te laten werken maar blijkbaar lukt dat niet echt...
Ik heb al geprobeerd met IRlink, GSMTool, ... maar niks werkt.
De GSM maakt een verbinding en dan begint de visor te zoeken maar niks, oftewel crasht ie gewoon oftewel blijft hij hangen op 'waiting for sender' totdat ie ophoudt. Kent iemand een programma om te controleren of die twee wel samen kunnen werken.
In feite werken ze samen want ik kan een nummer laten bellen via 'Modem Sync' maar daar ben ik natuurlijk niet veel mee. Ik wil meer kunnen doen, zoals sms en het internet op.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Knut
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2001, 06:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Klinkt mij als een probleem met de infrarood poort, heb je al geprobeerd om via infrarood je Visor te synchroniseren, of contact te maken met een andere Visor, bijvoorbeeld om een adres te beamen? Als dit allemaal geen problemen oplevert, zou ik ook eerst eens gaan testen met je telefoon infrarood, om te kijken of dat ook geen problemen oplevert...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2002, 16:22
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Staat bij Network - details - script ... enkel op END ?
Suc6
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2002, 07:27
visorke
Guest
 
Berichten: n/a
ander probleem

Yep, het staat er zo! Heb nu wel al contact kunnen met een Internet Provider via mijn gsm. Maar ik nog altijd problemen om smsjes te versturen via mijn visor, heb al allerlei programma's geprobeerd maar het lukt me niet. Heeft iemand een voorstel?
Alvast bedankt.
Een visor gebruiker
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2004, 01:00
Cher
Guest
 
Berichten: n/a
beetje laat, maar net nieuw hier,

ik kan sms-jes verzenden via gsm-tool maar juist niet inbellen, misschien kunnen we elkaar helpen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2004, 02:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, post je settings maar eens hier dan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2004, 09:46
Cher
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

heb je alléén SerIrcommlib op je Visor gezet, en niet die andere files uit de Palm ir update? Want anders gaat het helemaal mis, en blijft ie steeds vastlopen.
Bij mijn SE t39 werkte GSM-tool gewoon in een keer, zonder bijzondere/afwijkende instellingen.
Alleen bij het inbellen doet de telefoon helemaal niets.

Thierry
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2004, 09:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Thierry, (als je het tegen Visorke hebt) ik denk niet dat hij nog reageert.
En Gazpacho heeft geen Visor .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 januari 2004, 10:11
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
Wat ik me van onze visors kan herinneren is dat je bij de modeminstellingen het land op "other" moet instellen. Alle andere instellingen werkten niet en het lukte dan niet om de telefoon te laten bellen. Heb op het moment even geen visor bij de hand dus kan je niet mee details geven.

Groeten, peter
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 januari 2004, 10:22
Cher
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Peter,

helaas ook dat werkt niet. Moet ik per se Irlink hebben of kan het ook zonder of met een ander progje?

Ik zal nogmaals mijn provider bellen om te checken of de boel echt wel aanstaat daar.

Thierry
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 januari 2004, 10:56
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
thierry,

heb je de palm enhanced infrared update geinstalleerd. Zie ook volgende pagina's van de handspring support site:

http://support.handspring.com/esuppo...olutionId=6071

http://support.handspring.com/esuppo...olutionId=7556

let op als je deze gaat installeren, lees de uitleg goed door. Je moet niet alle bestanden installeren anders krijg je problemen die je alleen met een harde reset op kunt lossen.

Als het goed is heb je na het installeren bij de preferences 3 relevante opties staan

-1 Network (hier info over je provider met username etc.)
-2 IR nog wat (ik weet de naam niet precies uit mijn hoofd maar je moet een setting kiezen die lijkt op zoiets als "serial via IR"
-3 Modem. (hier moet je bij de landinstelling "other" kiezen.

Als je de IR... prefference optie niet kunt vinden heb je niet genoeg geinstalleerd. Voor zover ik me kan herinneren heb ik indertijd ook SerialIrPnl.prc geinstalleerd maar dat is al een paar jaar geleden. Ik geloof dat AMX.prc de boosdoener is, wanneer je die installeert heb je een harde reset aan je broek. Zorg in ieder geval dat je een goede backup gemaakt hebt.

Ik heb de apparaten niet bij de hand dus veel meer kan ik op dit moment niet vertellen. Wij gebruikten de combinatie van een visor met een nokia telefoon. Je zou als het niet lukt nog even een andere telefoon uit kunnen proberen van een kennis die een nokia telefoon heeft.

Volgens mij moet er ook van alles op de palmclub te vinden zijn. Heb je al gezocht op visor en ir* of zo. Ik ben er indertijd ook op die manier achter gekomen.

Succes, peter
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 januari 2004, 11:02
Cher
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Peter,

bedankt voor je reactie,

wat je beschrijft heb ik gedaan, het heet Ir/serial en je kunt kiezen tussen Ir en serial waarbij ik dus Ir kies...

Ik heb al wel wat gezocht, maar ga eens even met T-mobile bellen, want lees vanalles over mobiele inbelnummers en dataverkeer wat ingeschakeld moet worden..

Thierry
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023