Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 maart 2003, 11:40
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
bluetooth headset

Is Palm OS (5.0; Tungsten T) compatible met vrijwel iedere bluetooth headset of moet ik op iets specifieks letten bij aanschaf?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 maart 2003, 13:47
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
De Tungsten is niet compatible met een headset. Daar heb je nl BT audiodrivers voor nodig en die zitter er niet bij!

Het is mij maar met 1 BT driver gelukt om een headset met de pc te verbinden (TDK) maar het resultaat is KL#$%
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2003, 15:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Wat wel kan is vanuit je Tungsten T een nummer kiezen, dat gaat uiteraard via een Bluetooth telefoon en dan het gesprek voeren via een Bluetooth headset.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2003, 09:32
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
Hmz, kan nog wel het een en ander verbeterd worden op dat gebied, zo blijkt... Ben ik trouwens de enigste die de geluidsopbrengst van de Tungsten T bij 'normale oortelefoontjes' matig vind (bijvoorbeeld bij het gebruik van Aeroplayer/MP3 software)...? ?

Ik heb laatst ook een stel prijzige oordopjes geprobeerd en dat klonk al stukken beter
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2003, 12:43
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ben ik met je eens.Ik heb ook een set dure oortelefoontjes gekocht (Sony) en dat klinkt uitstekend. Met een koptelefoon nog beter, maar daar 'ga ik niet mee over straat'.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2003, 14:21
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de oordopjes van mijn (ex) Sony Clié ook geprobeerd. Klinkt goed, echter daar zat wel een heel erg kort draatje aan (loopt normaal via de 'afstandsbediening' die ook bij de Clié zit).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 maart 2003, 08:19
bdebeus's schermafbeelding
bdebeus bdebeus is offline
iQue Lover
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NL, Holten (ov. bij de Holterberg!)
Berichten: 46
Stuur een bericht via ICQ naar bdebeus
Ook ik betreur het dat er nog niet genoeg drivers beschikbaar zijn voor geluidsweergave via b.v. bluetooth. Ik verwacht ook niet dat hier veel tijd/geld wordt ingestoken, omdat een bluetooth headset per defenitie niet stereo is.

De geluidsweergave van de TungstenT via een headset / speakerset vond ik ook niet optimaal. Nu heb ik wel een stevige verbetering geconstateerd met de RealOne Player van RealNetworks. Via een koptelefoon is het geluid naar mijn idee nogal zacht. Maar met een goedkoop speakersetje kwam er toch best denderend geluid uit!!

Probeer 't maar 'ns!
__________________
Garmin iQue 3600, a way of living
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 maart 2003, 18:06
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdebeus
Ook ik betreur het dat er nog niet genoeg drivers beschikbaar zijn voor geluidsweergave via b.v. bluetooth. Ik verwacht ook niet dat hier veel tijd/geld wordt ingestoken, omdat een bluetooth headset per defenitie niet stereo is.

De geluidsweergave van de TungstenT via een headset / speakerset vond ik ook niet optimaal. Nu heb ik wel een stevige verbetering geconstateerd met de RealOne Player van RealNetworks. Via een koptelefoon is het geluid naar mijn idee nogal zacht. Maar met een goedkoop speakersetje kwam er toch best denderend geluid uit!!

Probeer 't maar 'ns!
Ik gebruik Aeroplayer, bevalt me beter dan Realplayer (heb die zojuist even geprobeerd). Geluidskwaliteit is verder hetzelfde. Oordopjes geven bij mij ook minder geluid, maar gelukkig heeft Aeroplayer een 'volume overdrive' functie waardoor dit niet echt hinderlijk is.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 maart 2003, 20:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdebeus
Ook ik betreur het dat er nog niet genoeg drivers beschikbaar zijn voor geluidsweergave via b.v. bluetooth. Ik verwacht ook niet dat hier veel tijd/geld wordt ingestoken, omdat een bluetooth headset per defenitie niet stereo is.
Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk zal zijn, aangezien je dan geluidsondersteuning moet hebben in je hardware en ik dacht dat de TT dat niet heeft.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 maart 2003, 21:07
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
zie mijn post dom(b)o hierboven
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 maart 2003, 22:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ow sorry hoor. Ik lees meestal alleen de laatste berichten en dan weet ik niet exact alle antwoorden. Ik dacht al, zoiets had ik laatst toch gelezen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023