Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2001, 21:50
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Unhappy

Ja hoor,
na 1,5 jaar is het mij ook gelukt om m'n scherm te "cracken" (autodeur dichtgooien met Vx ertussen gaat niet).
Ik ga maandagmorgen maar eens met Palm Support Nl bellen en vragen hoe snel ze wat kunnen doen (ben benieuwd of ze ook een "afhaal" service hebben).

Weet nog iemand andere alternatieven voor reparatie, dan graag reaktie.

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang en kosten.

Oh ja, en ik weet dat er hardcases zijn die dit hadden kunnen voorkomen, maar ik heb daar bewust niet voor gekozen.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2001, 12:16
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Angry Goed gezelschap

Je bevindt je in goed gezelschap. Mijn Palm Vx zit in een hardcase (!!!) en toch is het me gisteren gelukt het scherm te breken. Kennelijk zo ongelukkig of hard gevallen dat de schok voldoende was. Twee jaar geleden heb ik ook al eens het scherm van m'n Palm Professional gebroken. Dus ik spreek uit ervaring Hieronder nog wat ervaringen en overdenkingen.

Palm Technical Support heeft geen afhaalservice. Als je belt (020-586.46.85) nemen ze de gegevens op, zoals model, serienummer, probleem en of je nog garantie hebt. Garantie geldt helaas niet voor gebroken schermen. Je krijgt een service-nummer, SRO-nummer geheten of zoiets. Ze vragen je het apparaat op te struren met DHL met vermelding van het nummer. Je krijgt de standaard medeling dat scherm vervangen 100 US dollar kost.

Ook vragen ze of je een reparatie wilt of vervanging door een gelijkwaardig apparaat. Ik heb destijds gekozen voor vervanging en kreeg binnen drie dagen het apparat per DHL-koerier toegestuurd met als extra service een paar styli en splinternieuwe batterijen. Ik was erg tevreden over de service. De rekening kwam na twee maanden en bleek minder dan 100 US dollar. Het was "slechts" 180 gulden. Maar voor een Palm Vx scherm zal dat wel anders liggen.

Bij een reparatie krijg je je eigen apparaat gerepareerd terug. Uit de berichten in de forums maak ik op dat reparatie wel lang kan duren voor de V-modellen, vanwege gebrek aan onderdelen. Vervanging gaat sneller, want die sturen ze meteen op als er voorraad is. Vervanging is een prima optie als je niet gehecht bent aan het serienummer van je eigen apparaat.

Er is ook nog de particuliere service Palmrepair: http://www.sfinx.demon.nl/palm Zij kunnen alleen (nog) geen Palm V en Vx schermen vervangen. Dus in dit geval zit je toch aan Palm Tech Support vast.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2001, 22:06
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Talking

Plaats hier je overlijdensadvertentie: http://www.palminfocenter.com/graveyard/
groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 februari 2001, 15:26
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
scherm Vx gebarsten

Op 19-2 gebeld met palm support. Het verhaal van Arent klopt helemaal. De kosten zijn 259,00 ($ 100,00) en verwachte levertijd 2 weken
Als je al eens eerder met Palm Support te maken hebt gehad is het makkelijk je oude SRO nr. bij de hand te hebben, ze hebben dan direct al je gegevens.

Wordt vervolgt.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 februari 2001, 21:56
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Op 20-2 een email gekregen waarin de aanmelding wordt bevestigd, het SRO nr. nog eens wordt opgegeven en de procedure om je Palm op te sturen.

Op 21-2 een email gekregen dat de Palm was ontvangen en dat er zsm. een zou worden teruggestuurd. In deze mail was echter sprake van een Palm V, 2Mb. ipv de door mij opgestuurde Palm Vx, 8Mb.
Direct een mailtje teruggestuurd om deze "fout" te laten corrigeren" en op 22-2 om 0900 ook direct gebeld met Palm Support om de "fout" door te geven. Een vriendelijke dame wist me te vertellen dat er inderdaad iets fout in de reparatie database was ingevoerd en zou proberen dit nog te corrigeren.
Vlg. haar was de Palm nog niet in engenland maar bij DHL in Hoofddorp en kon het ook nog wel even duren voordat er een andere Palm uit de UK werd opgestuurd.
We wachten maar af.............

BTW, op 22-2 's avonds een Email gehad van Palm Support in antwoord op mijn Email van 21-2. "Please contact dutch technical support on 0205864685 for further assistance"
Daar heb je wat aan...........
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 september 2001, 07:08
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Re: Goed gezelschap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arent
Je bevindt je in goed gezelschap. Mijn Palm Vx zit in een hardcase (!!!) en toch is het me gisteren gelukt het scherm te breken. Kennelijk zo ongelukkig of hard gevallen dat de schok voldoende was. Twee jaar geleden heb ik ook al eens het scherm van m'n Palm Professional gebroken. Dus ik spreek uit ervaring Hieronder nog wat ervaringen en overdenkingen.

Palm Technical Support heeft geen afhaalservice. Als je belt (020-586.46.85) nemen ze de gegevens op, zoals model, serienummer, probleem en of je nog garantie hebt. Garantie geldt helaas niet voor gebroken schermen. Je krijgt een service-nummer, SRO-nummer geheten of zoiets. Ze vragen je het apparaat op te struren met DHL met vermelding van het nummer. Je krijgt de standaard medeling dat scherm vervangen 100 US dollar kost.

Ook vragen ze of je een reparatie wilt of vervanging door een gelijkwaardig apparaat. Ik heb destijds gekozen voor vervanging en kreeg binnen drie dagen het apparat per DHL-koerier toegestuurd met als extra service een paar styli en splinternieuwe batterijen. Ik was erg tevreden over de service. De rekening kwam na twee maanden en bleek minder dan 100 US dollar. Het was "slechts" 180 gulden. Maar voor een Palm Vx scherm zal dat wel anders liggen.

Bij een reparatie krijg je je eigen apparaat gerepareerd terug. Uit de berichten in de forums maak ik op dat reparatie wel lang kan duren voor de V-modellen, vanwege gebrek aan onderdelen. Vervanging gaat sneller, want die sturen ze meteen op als er voorraad is. Vervanging is een prima optie als je niet gehecht bent aan het serienummer van je eigen apparaat.

Er is ook nog de particuliere service Palmrepair: http://www.sfinx.demon.nl/palm Zij kunnen alleen (nog) geen Palm V en Vx schermen vervangen. Dus in dit geval zit je toch aan Palm Tech Support vast.
A) wij hebben inmiddels Touch screens voor de V serie.
B) Palm Inc. repareert niet meer, maar uilt allen maar om voor een refurbisched unit. deprijzen beginnen bij Fl 305.- voor een III serie, Fl 350 voor een IIIxe en V serie, en Fl 390.- voor een kleurenpalm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 oktober 2001, 12:53
Rhico
Guest
 
Berichten: n/a
Alternatief

Je kan het ook zelf proberen, en indien het enkel bij het scherm blijft is dit "doenbaar" voor de gewone "handigen" onder ons (komt geen soldeerwerk e.d. aan te pas). Je kan een palm-scherm kopen op www.rosiepalmpilot.com voor +/- 60$ + 5$ verzendingskosten. Vervolgens de stap-voor-stap handleiding volgen en voila )

Ik heb me een nieuw scherm voor men Palm V besteld maar door de terroristische aanslag in Amerika en vloedgolven in Taiwan is de toelevering sterk vertraagd waardoor zijn stock momenteel uitgeput is. Maar in de loop van volgende week zou alles terug in orde moeten zijn ... Ik zal dan een reviewtje schrijven van mijn "knutsel avontuur" dat hopelijk goed afloopt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 oktober 2001, 13:23
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Pas zeer goed op bij het openen van de V(x, er komt nogal wat hitte bij kijken, en daar is het (nieuwe) touch screen niet goed tegen bestand.

Het gebruik van en fohn, verfstripper of strijkbout is GEEN optie daar met deze simpelweg het touch screen te heet wordt.

Richard, palmrepair, the Netherlands.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 mei 2002, 23:06
cold
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

ik heb een Palm 3C maar me'n backlight is naar ze'n grootje weet iemand waar ik een nieuwe kan bestellen?
ik zet hem er zelf wel in
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 mei 2002, 12:37
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
palmrepair / gebarsten scherm

Jongens, doe allemaal niet zo moeilijk!!
$65 dollar voor een schermpie en dan zelf gaan klooien??
Half jaartje geleden bracht ik een Vx naar de palmrepair. De volgende dag kon ik hem alweer ophalen. Als nieuw!!!
Ik heb inmiddels een Sony, en mocht die ooit kapot gaan dan hoop ik hem ook weer bij de palmrepair in te kunnen leveren.

suc6 met prutsen als je toch zelf aan de slag gaat.

Joor

ps: Nee ik heb geen aandelen in palmrepair, noch krijg ik commissie. Ik ben alleen een tevreden klant die goede ervaringen graag deelt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023