Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 mei 2004, 16:50
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Nog niet dramatisch, maar leuk is anders... (palmOne verkopen slinken licht)

In dit bericht valt te lezen, dat het marktaandeel van palmOne Handhelds nog steeds de grootste is, maar wel degelijk is geslonken naar een 40.7% ten opzichte van 49% precies een jaar geleden. De totale omzet van PDA"s is ook gedaald. De reden daarvan moet voornamelijk gezocht worden bij Smartphone's die niet in deze test zijn opgenomen.
__________________

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 03 mei 2004 om 20:38.
  #2  
Oud 03 mei 2004, 16:54
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Mischien ook het feit dat mensen wachten op nieuwere modellen, net zoals os6?
Of dat iedereen die zoeken naar een pda al er eentje hebben, bijv de zire, 21, 31.... (iedergeval de zire31 moet nog komen)
En dat steeds meer mensen niet met 3dingen op zak willen lopen maar een allesINččn oplossing zoeken net zoals de treo.
En de smartphones zijn niet meegeteld, maarja die zijn dan ook van de ppc kant niet meegetelt.
  #3  
Oud 03 mei 2004, 17:15
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Nee, maar Palm handhelds hebben een nerdy image, ten opzichte van PocketPC's, die een herkenbare interface hebben ('het lijkt op Windows, dus is het Windows')...

Ik zie het iedere keer weer om mij heen, daarbij wordt er voor PocketPC ruim meer reclame gemaakt dan voor PalmOS, dus tja...

Jammer is het zeker wel...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #4  
Oud 03 mei 2004, 17:52
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Die was ik vergeten
Mensen worden eigenlijk verkeerd ingelicht door de 'buitenkant' van de ppc, het windows verhaal....
Maar mischien word er met os6 wat leven in de brauwerij gebracht.
Ik vind ook dat de pcc's er wat kleurrijker uitzien, maar de functionaliteit missen ze.
  #5  
Oud 03 mei 2004, 18:45
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
tijd dat ik m'n nieuwe krijg

Maar, veel mensen kiezen voor PPC omdat het volledig is (speelt WMA, WMV, leest z'n Docjes, heeft MSN Messenger). Wat vaak word vergeten is dat er altijd alternatieven zijn, deze moeten echter wel los gedownload worden, of van de cd worden geinstalleerd. PPC is echter een instabiel platform met minder beschikbare software, welke ook nog eens alles behalve zuinig omgaat met de batterij. Helaas word dat er weer niet bijverteld.
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
  #6  
Oud 03 mei 2004, 20:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Met de meegeleverde software vind ik het tegenwoordig wel meevallen: je krijgt bij de TT3 in ieder geval een bulk voorgeinstalleerde software mee in je ROM-geheugen (onder andere een muziek-, video-, foto- en mailprogramma). Maar een voorgeinstalleerd instant-messenger programma zou wel aardig zijn.

Dat batterijcliché valt tegenwoordig best wel mee aan de PPC-kant, schijnt. Ik hoor in ieder geval dat ze daar de laatste tijd veel aan gedaan hebben. En ach, hoe lang gaat de batterij van een TT3 nou mee? Met de PalmOS-handhelds zitten we ook niet meer in het monochroomtijdperk - gelukkig.

Denk trouwens ook eens aan de lui die een pda aanschaffen/krijgen puur en alleen voor de navigatie, dat zijn er ook een hele hoop. Gelukkig begint PalmOS wat navigatieapplicaties betreft behoorlijk in te lopen op PPC.
  #7  
Oud 03 mei 2004, 21:11
oferinga
Guest
 
Berichten: n/a
Het marktaandeel van PPC PDA's is volgensmij inderdaad voor het overgrote deel te dankenaan Tom-Tom en andere navigatie-software. Dat is op dit moment de killer-application voor PDA's.

Helaas wordt in een navigatiebundel meestal (helaas) een PPC apparaat opgenomen.

Ik hoop dat er op PDA-gebied normale concurrentie mogelijk blijft en dat we niet ook in deze sector te maken krijgen met de grote truukendoos van Microsoft.

PalmSource/PalmOne en Symbian zijn aan zet...
  #8  
Oud 04 mei 2004, 00:15
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
In dit onderzoek worden zoals gezegd de smartphones niet meegerekend. Dat betekent dat ook de Treo niet wordt meegeteld. In de VS is dit de #1 smartphone die ook veel Palmfans voor zich heeft kunnen winnen. Deze Palmgebruikers zijn in veel gevallen overgestapt naar de Treo waardoor de Palm verkoop en het marktaandeel terug lijkt te lopen.
__________________
//Off Topic
  #9  
Oud 05 mei 2004, 07:06
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Maar die PPC's zijn zo ugly.....alleen daarom zou ik al niet zo'n ding willen. Een T2 en ook de T3 is cult voor mij. Maar afgezien daarvan hoeft voor mij dat hele Windows niet. Een Mac en een Palm; 'k vind het een pracht combi. Eigenlijk hoop ik op een volwaardige opvolger voor de Tungsten-W.
Gewoon een soort T2 of T3 met een bluetooth headsetje.
  #10  
Oud 05 mei 2004, 20:13
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Helaas denktr niet iedereen er zo over George. En trouwens, dan zal jij ook niet zo blij zijn te horen dat palmOne stopt met de ondersteuning van MacOS. Maar idd, het schijnt dat Mac en PalmOS prima samen gaan jah... een mac is wel mooi hoor moek zeggen, maar de $ he...
__________________
  #11  
Oud 05 mei 2004, 20:25
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Tuurlijk vind ik het waardeloos als de Palm straks niet meer goed met een Mac werkt Peter, maar daar schijnt wel een programma voor te zijn om dat te ondervangen. Bovendien wat is ondersteunen; met Bluetooth kan ik ook al veel heen en weer sturen en Apple heeft nu iSync waarmee veel apparaten gesynchroniseerd kunnen worden, ook een P800 bijvoorbeeld en straks de nieuwe Nokia 9500.
"t Valt misschien wel mee.
  #12  
Oud 05 mei 2004, 21:24
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Tja, en een "Medion" Palm-versie voor Aldi lijkt er ook niet aan te komen
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023