Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 januari 2001, 21:34
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe zal ik beginnen. Ik gebruik QuickNotes. Op enig moment werkte quicknotes niet meer. Conflecteerde met een ander programma. Balen. Vele vragen op het forum gesteld, maar niemand kon mij helpen. Mijn Palm twee keer geheel opnieuw geïnstalleerd, maar ook dit hielp niet. Krijg ik nu een update van JackFlash (ik ben sta geredistreerd), wat blijkt: JackFlash is de grote boosdoener. JackFlash zegt in de nieuwe update het probleem met quicknotes te hebben verholpen. Niet dus. Althans, bij mij werkt quicknotes nog steeds niet. Ik zal een berichtje sturen en ik hou iedereen op de hoogte.

Wel leuk is het volgende: ik heb vele vragen en artikelen gelezen over backup-programma's. Deze hadden een groot nadeel: als iemand onderweg een crash krijgt dan zijn de gegevens onderweg krijt. Nu waren er wel "sub-oplossingen", maar deze waren niet echt handig. Er is nu JackBack. Deze maakt via de flash een backup van alle databases en programma's. Na een batterij-probleem of harde reset kan je direct de gegevens terughalen. Dit kost wel geheugen, maar je kan een selectie maken van de databses en/of programma's die je wenst te backupen. Ziet er goed uit. Ik ben er nog mee aan het stoeien, naar de juiste handigste mogelijkheden, maar ik ben er nu al heel erg tevreden mee.

Dit wilde ik iedereen even laten weten.

Franc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2001, 10:17
joris
Guest
 
Berichten: n/a
Question Waar te vinden?

Mijn intersse was gewekt, maar waar kan ik die soft vinden? (ja, ik heb al rondgekeken en gezocht)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2001, 10:29
joris
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Toch gevonden, hoewel een eerste (en identieke) search geen resultaat opleverde...
http://www.palmgear.com/software/red...12014&type=zip

Is hij ergens volledig te vinden, toevallig?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 januari 2001, 10:43
joris
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Eerste evaluatie

Mijn eerste evaluatie van JackBack: het doet z'n werk

Bedenkingen over dit principe van backups:

Het is geweldig, maar je kan flash geheugen (voor zover ik weet) maar X keer overschrijven (in de buurt van 1000) dus ik zou zeker geen hourly of zelfs daily backups maken)


Ik heb het nog niet uitgetest, maar mijn indruk is dat de jackback backups niet standaard bruikbaar zijn, zodat je altijd jackback nodig hebt na een harde reset .

Ik ben nog steeds op zoek naar een systeem om pdb's (voornamelijk preferences) permanent in het flashgeheugen te plaatsen, zodat je die instellingen (eg: owner) niet kan veranderen, en niet opnieuw hoeft in te stellen...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 januari 2001, 12:59
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
JackBack

Probeer het hier eens.
http://www.handango.com/brayderspecial

Het voordeel is dat de belangrijkste progs+data die je onderweg nodig zou kunnen hebben kan backuppen, zodat in geval van een harde reset de belangrijkste programma's kunt gebruiken. Overige proggs + data backup ik via BackupBuddy.

Daarnaast is het mogelijk bepaalde programma's naar een arcief te verlpaatsen en deze vervolgens van de Palm te verwijderen. Dit levert een groot geheugenvoordeel op. Als je dit programma toch wil gebruiken (bijvoorbeeld een woordenboek), dan kan je deze vanauit het archief op de Palm zetten, zonder het programma opnieuw te installeren.

Nadeel van het gebruik van de backup plus het archief is natuurlijk dat het flash-geheugen vreet. Dit gaat dan weer ten koste van het voordeel van jackFlash. Zucht.

Moet maar eens mijn Palm V laten uitbreiden denk ik.


Franc
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2001, 19:48
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question JackBack review

Jean-Paul, ik heb je JackBack v1.5 review gelezen. http://palmclub.nl/reviews/software/jackback/
Complimenten voor de review.

Een paar opmerkingen en vragen.

Ik gebruik nu een jaar FlashPack in combinatie met FlashPro, sinds kort eigendom van Handera. Ik doe hiermee al een jaar dagelijkse backups van de belangrijkste bestanden naar Flash geheugen. Gaat ook automatisch en dagelijks door middel van een schedule mogelijkheid. FlashPack is weliswaar nog goedkoper ($7.95) dan JackBack, maar kan alleen geinstalleerd worden bovenop FlashPro. Als je FlashPro al hebt ben je dus nog iets goedkoper uit voor backups naar flash geheugen. Als je FashPro niet hebt ben je $18.95 kwijt voor de FlashPro+FlashPack bundel en heb je natuurlijk de voordelen van FLashPro erbij.

JackBack kan geinstalleerd worden met een plugin voor JackFlash of FlashPro of een standalone plugin voor als je bieden niet bezit. De standalone plugin kost wel 36KB geheugen. Als je alleen geinteresseerd bent in de backup mogelijkheden en niet zozeer in het zelf beheren van Flash geheugen (met JackFlash of FlashPro), dan ben je met JackBack voor $9.95 klaar. JackBack biedt in ieder geval (veel) meer mogelijkheden dan FlashPack.

Na het lezen van de review ben ik wel onder de indruk van de mogelijkheden van JackBack. Vooral de mogelijkheid om een backup naar uitbreidingskaarten te schrijven. Toch een paar vragen die ik zo gauw niet kon vinden in review, JackBack handleiding of op de Brayder website

- Wat betekent "bediening vrij traag" die je bij de nadelen noemt?
- Welk OS wordt ondersteund, ik neem aan Palm OS 3.x en 4.x?
- Voor de verloting moest de hotsync naam opgeven worden. Is gebruik/registratie alleen mogelijk met één enkele hotsync naam?
- Ik heb gisteren een m505 besteld. Al iets bekend over ondersteuning voor m500/m505 en SD-kaartjes?

Als de m505 met SD-card wordt ondersteund (in de toekomst?) ga ik zeker over tot aanschaf van JackBack.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2001, 21:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Talking Reacties op review

Arent,

Allereerst bedankt voor je compliment!

Om op je vragen in te gaan:
- die opmerking heb ik inmiddels eerder in het review wat verduidelijkt: de respons op het activeren van een optie is ontzettend langzaam. soms lijkt het zelfs wel of de Palm hangt.

- In de handleiding kan ik hier niets over vinden: op Palmgear staat echter bij <i>mininum requirements:</i> Palm III en OS 3.0

- Het verzoek van de Hotsync naam kwam van Brayder. Ik denk het haast wel, maar ze zijn niet te beroerd om uitzonderingen te maken.

- Nee, ik heb wel gelijk die vraag bij ze neergelegd omdat ik mezelf ook ga verwennen met een m505 ). Het is echter een flexibele plugin architectuur dus ik verwacht van wel. Backupbuddy VFS is trouwens ook een goede voor de m505.

jp.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 mei 2001, 22:14
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Re: Reacties op review

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
ik mezelf ook ga verwennen met een m505 ). Het is jp.
Wat? Van de Visor af? Wat doe je met al je springbordjes?
Als je ze wegdoet, stuur dan ff een postje mijn kant op
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2001, 22:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
helaas

M@rt,

Helaas, die zal ik blijven gebruiken. Uiteraard om zaken te blijven reviewen en de collectie Spingboards en accessoires die ik inmiddels heb is te leuk om weg te doen.
Mocht het ooit wel het geval zijn denk ik als eerste aan jou.

jp.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 mei 2001, 23:06
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Re: Reacties op review

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Backupbuddy VFS is trouwens ook een goede voor de m505.
Dat is een goede tip. Had ik nog niet aan gedacht.
Als geregistreerd BackupBuddy gebruiker heb ik BB VFS
al eens mogen downloaden. Nu nog wachten op de m505.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023