Home | Nieuws | Reviews | FAQs | Tips | Shop | Channel Navigator | Nieuwsbrief | Forums |
TIP: Synchronisatieproblemen / Sudden USB Death Syndrome |
||
Door Gerrit Kramer (koekiemonster) (gerrit.kramer@quicknet.nl)
Verschijnt op je Palm de melding "The connection between your handheld computer and the desktop could could not be established. Please check your setup and try again" als je een synchronisatie wilt starten, dan heb je misschien wat aan het volgende artikel. Het probleemBovenstaande melding verschijnt nadat je het Hotsync-symbool in de Hotsync-applicatie van je Palm, of de Hotsync-button op je cradle hebt ingedrukt. Maar op beide manieren wordt de synchronisatie niet uitgevoerd. Het lijkt alsof de synchronisatie de computer niet bereikt. Dit probleem staat ook wel bekend als het "Sudden USB Death Syndrome"Veranderen naar een seriële cradle, een andere computer, de Palm Desktop Software opnieuw installeren, andere USB poorten proberen, het helpt allemaal niet meer.
De Slowaak Ales Omahen, die een Palm m505 bezit, heeft hierop een oplossing gevonden. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de cradle een kleine statische lading afgeeft waardoor de registers van uw Palm de Hotsync-procedure niet meer herkennen. Ales Omahen heeft een methode gezocht om de registers weer correct te krijgen en is uiteindelijk tot de hieronder beschreven procedure gekomen. Oorspronkelijk is de procedure dus getest op een Palm m505, maar het kan ook op andere Palms werken. Op mijn Palm m515 is het bijvoorbeeld gelukt om via de procedure de Palm weer te kunnen synchroniseren, maar ook op een Palm Vx van één van de forumleden heeft het baat gehad. Dit euvel doet zich dus niet alleen voor bij de nog niet omgeruilde cradles van de m500 en m505. Indien je je Palm tweedehands hebt gekocht: op de omgeruilde cradles hoort onderop een E te staan (zie relevante links). Controleer voordat je onderstaande procedure uitvoert eerst of de Palm wel goed is aangesloten! Is de Palm goed aangedrukt op de cradle? Is de juiste poort (USB/serieel) geselecteerd? Zit de USB- of seriele kabel goed in de computer? Doet het probleem zich ook nog voor na een soft reset, is de Palm Desktop opnieuw geinstalleerd? Pas als deze vragen met 'ja' beantwoord kunnen worden kan onderstaande procedure uitkomst bieden. De oplossingDe procedure van Ales Omahen is als volgt*:
*Let op: deze procedure is geheel op eigen risico, maar wordt over het algemeen succesvol voltooid. De Palmclub noch Gerrit Kramer aanvaardt enige aansprakelijkheid indien de Palm defect raakt.
Relevante linksDiscussie/vragenDiscussie en/of vragen over deze tip via de forums
|
||
Home |
Nieuws |
Reviews |
Tips |
Shop |
Channel Navigator |
Nieuwsbrief |
Forums
© Copyright Nederlandse Palmclub Stichting Over deze site iCulture | Alles over Google Android |