Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2001, 15:47
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Nieuwe PDA voor Europese markt met Linux OS

Sharp betreedt de Europese pda-markt
Vrijdag, 24 augustus 2001 - Sharp, in Japan pda-markleider met zijn Zaurus-serie, waagt de stap naar Europa met een op Linux gebaseerde pda.


Door de InfoWorld-redactie



Volgende week laat het bedrijf zijn pda-prototype zien op de Internationale Funkausstellung (IFA) in Berlijn. Daar presenteert het bedrijf ook zijn plannen voor de Europese markt. Sharp wil nog voor het eind van dit jaar zijn op Linux-gebaseerde pda in de Europese winkels hebben.

Uit een recent onderzoek van IDC blijkt dat er in 2000 wereldwijd bijna veertien miljoen handhelds werden verscheept. IDC voorspelt dat dit aantal tot 2005 jaarlijks met bijna veertig procent toeneemt. Wereldwijd hoopt Sharp één miljoen handhelds van dit type te verkopen, wat zou overeenkomen met tien procent van wereldwijde pda-markt.

In Japan heeft Sharp met de Zaurus eenderde van de markt in handen. Ondanks dat veel fabrikanten - waaronder Sony, Toshiba en NEC - onlangs de pda-markt zijn opgegaan, zegt Sharp vertrouwen te hebben in zijn product, dat het bedrijf al sinds 1993 maakt

bericht gesponst van: http://www.webwereld.nl/nav/nb?8361
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
  #2  
Oud 24 augustus 2001, 15:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hmmm... Ben erg nieuwsgierig hoe dat Linux PDA OS er uit komt te zien. Ik heb de demo versie gezien van Linux die op de Palm draait, maar om nou te zeggen dat dat er schitterend en fantastisch mooi uit zag... Niet echt...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #3  
Oud 25 augustus 2001, 14:25
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik snap nog steeds niet wat nou de lol is van linux op m'n PDA hebben. En ik ben inf student en gebruik regelmatig linux, dus ik ben niet een of andere eerste de beste loser die alleen maar Windows kent.

Ik bedoel, een open source OS op je PDA draaien is wel fijn, maakt het veel makkelijker om voor die pda te devven, etc.... maar wat geeft het voor extra functionaliteit aan de eindgebruiker? Ik bedoel, de gemiddelde zakenman gaat niet midden in de nacht voor de lol nog 3000 lijntjes aan code debuggen. Ik wel ja, maar ik ben dan ook een inf-nerd.

Ik zie het dan ook nog steeds als meer een speeltje voor de linux-zealots die overal linux op willen installeren dan als een echt gevaar voor Palm op de PDA markt.
  #4  
Oud 30 januari 2003, 15:39
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Zojuist online geplaatst: Review van de Sharp Zaurus SL-5500G Linux handheld.
Veel leesplezier!
  #5  
Oud 30 januari 2003, 16:37
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
ik lees in het artikel van de zaurus dat hij niet in nederland verkrijgbaar is.
bij ons op de zaak krijgen wij een computerblaadje van INMAC daar staat hij al ruim een half jaar in als het niet langer is
www.inmac.nl

Laatst gewijzigd door rademaar; 30 januari 2003 om 16:39.
  #6  
Oud 30 januari 2003, 21:30
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Bedankt. Ik zal van dat "niet te verkrijgen" "moeilijk te verkrijgen" maken
Mocht iemand andere shops kennen waar ie te koop is, dan horen wij dat graag.
  #7  
Oud 18 maart 2003, 07:22
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Z'n broertje staat er aan te komen: http://www.infosyncworld.com/news/n/3257.html
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #8  
Oud 27 maart 2003, 18:56
pvkan
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Sie
Ik snap nog steeds niet wat nou de lol is van linux op m'n PDA hebben.
Ik bedoel, een open source OS op je PDA draaien is wel fijn, maakt het veel makkelijker om voor die pda te devven, etc.... maar wat geeft het voor extra functionaliteit aan de eindgebruiker?
Da's nou precies de ramp met de meeste Linux freaks (ben er zelf ook een hoor!
Ze zijn zo aan het kicken op Linux, dat ze vergeten wat de eigenlijke functie is:
Een OPERATING SYSTEEM... en inderdaad dus niet alleen speeltje.
Dus juist die eindgebruiker zou met Linux een hoop moeten kunnen doen, net als met windows (ook een OPERATING SYSTEEM).

Zolang iedereen Linux als een speeltje blijft zien, wordt het nimmer volwassen... Dus het antwoord op de vraag: "Ik snap nog steeds niet wat nou de lol is van linux op m'n PDA hebben." is simpel: "Linux biedt je hier geen lol, het zorgt gewoon dat je het apparaat kan gebruiken, om die eindgebruiker ten dienste te zijn (iets wat Gates blijkbaar nog steeds beter door heeft, helaas....)

Peter
PS. Toch een PDA om te spelen? Take a gameboy....
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023